İşin ucu gelip
emniyete dayanınca otomotiv devleri işi şansa bırakmıyor. Bugüne kadar yüz
milyonlarca araç üretim hataları veya olası riskler için geri çağrıldı. Problem
bazen emniyet kemeri, bazen bir sızıntı bazen de küçük bir örümcekti. ABD
Ulusal Otoyolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA)... Otomobil üreticilerinin
önünden bile geçmek istemediği bir kurum. Eğer ürettiğiniz araçları satın alan
birkaç kişi telefonu kaldırıp da NHTSA’ya şikayette bulunursa markanızı oldukça
zor günlerin beklediğini söylemek yanlış olmaz. Bu aşamadan sonra
yapabileceğiniz tek şey var. O da ellerinizi açıp çok sayıda araba satmamış
olmak için dua etmek. Ya da yeryüzünde logonuzu taşıyan milyonlarca aracı geri
çağırıp hem maddi hem manevi oldukça külfetli bir süreci yönetmek.
ARAŞTIRMA - Böcek kaçakçıları cirit atıyor
0
yorum
6 Nisan 2012 Cuma
zaman:
12:51
-
Edit entry?
100 bin tür böceğe, 4 bin 800’ü endemik 12 bin 800 tür bitki cinsine sahip Türkiye kaçakçıların gözdesi oldu. Koleksiyonerler ve doğa tarihi müzeleri böceklerin baş alıcısı. Anaç olarak kullanılan soğanlı ve yumrulu bitkiler ise önce çoğaltılıyor sonra tanesi onlarca euro’ya satılıyor. M.Ö. 2640 yılında, Çin İmparatoru Hoangti, bir tırtılın dut yaprağı yediğini ve koza ördüğünü görünce konuyu inceleme görevini Kraliçe Xi Ling Shi’ye verir. Kraliçe çay fincanına düşerek yumuşayan kozadan iplik elde edilebileceğini keşfeder ve böylece ipeğin günümüze kadar süren serüveni başlar. İpek Yolu sayesinde kumaşlar karadan batıya ulaşır. Yurt dışında lüks tüketim maddesi olarak kullanılmaya başlayan ipek sayesinde büyük ün ve para kazanan Çin, ipekböcekçiliğini devlet sırrı sayar. Bilginin Çin toprakları dışına kaçırılması ölümle cezalandırılır.